Tuesday 14 November 2017

Forex Kontroll Zambia


Valutakontroll innenfor det felles monetære området reguleres av valuta - og utvekslingsloven nr. 9 av 1933 og børsforskriften 1961, utstedt der under. Exchange Control i Namibia faller under kontroll av finansministeren og statskassen som har delegert administrasjonen til Namibias bank, som i sin tur har utpekt handelsbankene som autoriserte forhandlere i utenlandsk valuta. Det dobbelte valutakurssystemet som involverte Kommersiell Rand og Financial Rand-mekanismen for overføring av midler til og fra Namibia ble erstattet av et enhetlig valutasystem 13. mars 1995. Fra og med den datoen har valutakontroll over andre innbyggere enn tidligere innbyggere i Namibia med hensyn til deres blokkerte eiendeler ble avskaffet. 2. HENSYN TIL KONTROLL 2.1 For å sikre den tidlige repatriasjonen i Namibias banksystem av all utenlandsk valuta oppebåret av innbyggere i Namibia, enten gjennom transaksjoner av nåværende eller hovedstad. 2.2 For å sikre at utbytt i utenlandsk valuta er for legitimt formål, bare i Namibias samlede interesse, og ikke for enkeltpersoner. 3. VIKTIGE DEFINISJONER 3.1 Felles Monetære Område: Består av Namibia, Republikken Sør-Afrika, Lesotho og Swaziland. 3.2 Autorisert Forhandler: Lokale banker som har blitt autorisert av Bank of Namibia til å handle i utenlandsk valuta. 3.3 Ikke-hjemmehørende: er en person (eller juridisk person) hvis vanlig bosted, bosted eller registrering er utenfor det felles monetære område. 4. FORMULER FOR INWARD OG OUTWARD TRANSFERS FORMS A: Salg av utveksling i beløp på N50 000 og over og innskudd i Rand til ikke-residente kontoer må støttes av Forms A. FORM E: Kjøp av utveksling i mengder på N50 000 og over og alle utbetalinger i Rand til innbyggere i det felles monetære området fra ikke-hjemmehørende konto uavhengig av beløpet eller hensikten må støttes av et skjema E. 5. INWARD TRANSFERS 5.1 UDENLANDSKE LÅNFONDER Godkjenning av en lokal enhet av lånefond fra utlandet normalt i minst seks måneder, er underlagt spesifikke Exchange Control-godkjenninger. Når lånefondene skal innføres av den ikke-hjemmehørende aksjonæren, vil kontrollen normalt ikke gi en ukvalifisert repatrieringssikkerhet, men vil forplikte seg til å vurdere slike forespørsler, når midler er tilgjengelige i lånefirmaet, for å få tilbakebetaling i lyset av betingelsene som er rådende og med tanke på den lokale låneposisjonen for selskapet som foretar tilbakebetaling. Normalt, hvis et selskap er fullt utelatt av ikke-hjemmehørende, kan forholdet mellom aksjonærer146 lån til aksjekapital ikke overstige 3: 1-forholdet, dvs. hvis aksjekapitalen i det lokale selskapet er N1.00, vil Exchange Control tillate aksjonærer146 lånefond på N 3-00. Videresendelsesdekning kan fås for tilbakebetaling av utenlandske lån. 6. LOKAL FINANSIEL BISTAND: FREMSTILLING FRA FORORDNING 3 (1) (E) OG (F) 6.1 Berørt person: Er definert som en bedriftsforetak, grunnfond, tillit eller partnerskap som opererer i Namibia, hvorav 75 prosent eller mer av hovedstaden , eiendeler eller inntjening av disse kan benyttes til betaling til eller til fordel for enhver person som ikke er bosatt i Republikken, eller 75 prosent eller mer av de stemmeberettigede verdipapirene, stemmekraften, styrken av kontrollmidler eller inntjening derav direkte eller indirekte, eller kontrollert av eller på vegne av, enhver person som ikke er bosatt i Namibia. Er definert som en person hvis normale bosted ligger utenfor det felles monetære område. 6.3 Finansiell bistand: Avslår utlån av valuta, tildeling av kreditt, opptak av verdipapirer, inngåelse av en avtale salg eller leieavtale, garanti for akseptkreditter, sikkerhet, boliglån, lån fra lokale aksjonærer utover deres prosentvise eierandel, etc 6.4 Regel 3 (1) (e): Vesentlig refererer til en garanti som utstedes av en Namibisk bekymring der sistnevnte part er avhengig av en utenlandsk part i tilfelle garantien gjennomføres. 6.5 Regel 3 (1) (f): Avser lokal låning, leasing, utlån utvidet til et selskap som eies 75 prosent eller mer av utlendinger. Formel for beregning av tillatt prosentandel av den lokale lånebasen, det vil si 147Local Financial Assistance Ratio148. 100 (Namibia renter x 100) Ikke-hjemmehørende rente Prosentandelen refereres til som 147Local Financial Assistance Ratio148. Dette forholdet er nå fordoblet. Tidligere kunne en utenlandsk investor bare låne 50 prosent av kapitalfondene lokalt. Det rasjonelle for dette kravet er å sikre at utenlandsk investor, innført et rimelig beløp for kapitalfondene, uten for mye avhengighet av lokal lån. Et selskap med 40 ikke-hjemmehørende renter kan motta lokal økonomisk bistand i størrelsesorden 100 60 x 100 100 150 40 250 av selskapets lokale lånebase, dersom selskapet har innført et beløp på N300 000 for kapitalfond , da vil vi tillate at et beløp på N750 000 (N 3000 000 x 250) lånes lokalt. Den lokale lånebasen eller den effektive kapitalen i et selskap består av: 1. Utstedte Aksjekapital 2. Aksjekonto 3. Distribuerbare reserver 4. Aksjonærlån 5. Ikke-distribuerbare reserver 6. Utsatt skatt 7. Hard Core Trade Credit 150 (i respekt for varer importert fra morselskap eller tilknyttet selskap, men betaling fortsatt på grunn av Namibisk bekymring) under forutsetning av at nivået på den harde kjerne ikke vil bli redusert under valutaen til den lokale økonomiske bistandsmyndigheten. 6.6 Aksjonærlån: Lån fra hjemmehørende og ikke-hjemmehørende aksjonærer i selskaper som er underlagt Exchange Control Regulation 3 (1) (f), er tillatt av Exchange Control for å akseptere slike lånefond, ikke nødvendigvis kvalifiserer for inkludering i den lokale låneopptaket Basen av det lokale selskapet, som angitt i tabellen nedenfor: Lokal Lånebase Innbyggere Lån med pro rata-matchende lån fra Ikke-hjemmehørende Aksjonær Begge Lånene kvalifiserer 6.7 Overskridende fasiliteter: Mer gunstige lånefasiliteter kan godkjennes av Exchange Control for en avtalt periode når et selskaps virksomhet ville: - - Øk eller skape lokal produksjon med resulterende økning i sysselsettingen - Resultatet i utviklingen av et vesentlig eksportmarked - Ser for å redusere importen, eller - Betraktes som en del av den nasjonale interessen på annen måte . Søknadene skal være fullt forklarende og bør støttes av prognoser som viser hvordan og når selskapet foreslår å igjen falle innenfor gjeldende grense, det vil si en økning i den lokale lånebasen eller en reduksjon i nivået av lokal økonomisk bistand. Valutakontrollen ville normalt forvente at overskytende anlegg gradvis reduseres over en periode på to til fem år, avhengig av omstendighetene rundt saken. Valutakontrollen vedtar også en fleksibel holdning til søknader fra bedrifter som krever midlertidig overskytende anlegg over en periode for å implementere lokale utvidelses - eller moderniseringsplaner eller se gjennom en negativ situasjon. 6.8 Når du sender inn henvendelser til Bank of Namibia for lokale økonomiske hjelpemidler, er følgende dokumentasjon nødvendig: 1. En behørig utfylt formular MP 79 (a) Spørgeskema. 2. En revidert balanse eller urevidert delårsregnskap, etter behov. 3. Plan for finansielle anlegg utenfor balansen. 4. Garanti ved bankfasiliteter. 7. LØPENDE BETALINGER Handelsresultat og utbytte opptjent på investeringer kan overføres til ikke-hjemmehørende mottakere. Slike overføringer kan godkjennes av autoriserte forhandlere uten henvisning til valutakontroll. Men hvis det nazibiske selskapet benytter seg av lokal finansiell bistand, bør søknad sendes til Bank of Namibia, ledsaget av et revisor146s sertifikat som bekrefter at penger kommer fra normal handelsgevinst, i motsetning til avhendelse av faste eiendeler. Innbetaling av interesse for utlendinger kan være tillatt, forutsatt at den første rentesatsen er ryddet med Bank of Namibia. Dersom lånet er utenlandsk denominert, bør renten beregnes til LIBOR (London Interbank Offered Rate) 2 prosent. Hvis lånet er Namibia Dollar denominert, ville Bank of Namibia godkjenne renter til hovedtrekkskreds 3 prosent. 7.3 Ledere146 avgifter: Overføringer av avgifter per år til ikke-hjemmehørende styremedlemmer kan bli tillatt ved produksjon til den autoriserte forhandleren av en beslutning fra det aktuelle selskapet som bekrefter de betalte avgiftene. 7.4 Administrasjonsgebyr Tekniske serviceavgifter: Disse typer av gebyrer krever godkjenning for Exchange Control, som må tilfredsstille grunnlaget for betalingen, og om slike betalinger er meriterte. Valutakontrollen er ikke tilfredsstillende for at betalinger skal baseres på en prosentandel av omsetning, omsetning eller fortjeneste av lokalforetaket. Det bør være basert på faktiske tjenester som tilbys. 7.5 Flypriser for utenlandske besøkende: Når et fastboende firma i Namibia ansetter utenlandske ledere og i forhold til den relative avtalen er ansvarlig for avregning av flybillettene, skal betaling av en slik flybillett ordnes lokalt i Namibia Dollars . Kontrollen er ikke tilfredsstillende for at tilbakebetaling av det blir gjennomført fra Namibia. Tilsvarende bør samme prosedyrer følges med hensyn til utenlandsk leder146s dagpenge og lokal reise. 8. KONTRAKT OG TUR AV TJENESTEARBEIDERE Utenlandske statsborgere som kom til Namibia på avtale til et lokalt firma eller ble rekruttert av et Namibia-selskap på en bestemt kontrakt, skal erklære om de er i besittelse av utenlandske eiendeler og gi tilsagn om at De vil ikke plassere sine utenlandske eiendeler til disposisjon for tredjepart som normalt er bosatt i Namibia. Ovennevnte Foretak, sammen med Personal146s ansettelsesavtale, skal innleveres hos Bank of Namibia. Slike personer må ha gyldig arbeidstillatelse utstedt av innenriksdepartementet. 9.1 Ved opptak av fast bosted i Namibia blir innvandrere underlagt Exchange Control Regulations. 9.2 Ved opptak av fast bosted i Namibia har to forskrifter en umiddelbar virkning på innvandrere. Exchange Control Regulation 6, som sier at innbyggere bør erklære enhver periodisering av utenlandsk valuta og Exchange Control Regulation 7 som krever at eventuelle utenlandske eiendeler, inkludert valuta de eier eller som de blir berettiget til. 9.3 Ved ankomst i Namibia skal en innvandrer fylle ut et skjema. MP 335 (a) og tilhørende erklæring om utenlandske eiendeler og forpliktelser. 9.4 Innenfor de første fem årene har innvandrere lov til å disponere eller på annen måte investere sine utenlandske eiendeler uten noen Exchange Control-involvering, forutsatt at skjemaene som er beskrevet under punkt c ovenfor, er innlevert til Bank of Namibia. 9.5 Innvandrere kan også få forsikring om at innen 6 år etter ankomst, vil Namibias Bank etter søknad tillate tilbakelevering av alle midler som ble introdusert gjennom normale bankkanaler på og siden ankomst. 10.1 Personer som ønsker å emigrere, må fylle ut et skjema MP336 (a) sammen med et skatteklareringsbevis. 10.2 Etter at emigrant har blitt innredet med innløsningsgodtgjørelsen på følgende grunnlag: Et beløp på N200 000 etter at alle forpliktelser inkludert kostnaden for relative passasjerkort og gjeldende reisebidrag er gitt. Et beløp på N400 000 etter at alle forpliktelser, inkludert kostnaden for relative passasjerkuponger og gjeldende reiseutgift, er tilveiebragt, skal alle gjenværende lokale eiendeler bli underlagt fysisk kontroll av en autorisert forhandler. Slike midler kan ikke overføres fra Namibia, uten samtykke fra Namibia. 10.3 Blokkerte midler kan benyttes lokalt, for godkjente formål, det vil si noterte verdipapirer, investering i fondskort, betaling av lokale priser og skatter, utgivelse av N3 000 per dag, inntil maksimalt N75 000 for å dekke utgifter for utlendinger under besøk til Namibia. 10.4 Inntekt opptjent på blokkerte eiendeler kan overføres til utlandet. 10.5 Når det gjelder de nye tiltakene, kan Namibiske innbyggere som har emigrert fra Namibia innen 1. april 1998, på søknad til Namibias bank, overføre sine eksisterende blokkerte midler til utlandet. Imidlertid, etter den ovennevnte dato, er emigranter fra Namibia utsatt for normale emigrantprosedyrer. 11. UTVENDIG KAPITAL INVESTERING Investering i utlandet av innbyggere i Namibia. 11.1 Privatpersoner har nå lov til å betjene utenlandsk valutaregnskap med lokale autoriserte forhandlere eller alternativt investere opp til en maksimumsgrense på N750 000 per person offshore, forutsatt at slike personer er innbyggere i Namibia over 18 år og er skattebetalere av god stående . 11.2 Et Namibisk selskap kan eie en interesse i en offshore selskapsstruktur. Det er visse spesifikke krav som må oppfylles fra et Exchange Control synspunkt. Oppkjøpet av en slik interesse må ha en løpende fordel for Namibia, dvs. handelsrelatert. a) Namibisk selskap må enten gå inn i eksportmarkedet og ikke kunne håndtere det utenlandske selskapet eller øke eksisterende eksport, som kun kunne oppnås via en offshore-tilstedeværelse. b) Offshore-enheten må være nødvendig for å beskytte strategisk import til Namibia. c) Offshore-enheten er pålagt å legge til rette for handel med land som normalt ikke ville handle med land i Sør-Afrika. Ved innføring av en formell søknad med kontrollen, anslår detaljene i den omtvistede eksporten i Namibia146, de siste 3 årene, eksportimportene for de neste 3 årene, reviderte eksemplarer av deres siste balanse. Hvis offshore-virksomheten ikke er relatert til sin nåværende type virksomhet, bør en fullstendig forklaring og motivasjon gis. Overføringer kan skje fra Namibia, som ikke overstiger N50 Million. Utvidelse av det utenlandske datterselskapet kan imidlertid finansieres ved utenlandsk låneopptak med bruk av eller garanti fra Namibia. Dermed kan det lokale selskapets balanseoppgave brukes til å forhandle om slike anlegg. Ekspansjonen må imidlertid være i samme bransje, og den fordelen til Namibia kan demonstreres. Overskudd som genereres av utenlandsk bekymring, bør naturligvis bli repatriert til Namibia i samsvar med Exchange Control Regulation 6. 12 TRAVEL ALLOWANCE a) De totale beløpene av utenlandsk valuta som kan være tilgjengelige for reiseutgifter i løpet av et kalenderår for ett eller flere besøk, er som følger: N130 000 per person på 12 år eller eldre og N40 000 per barn under 12 år for kalenderår. Tidligere var grensene henholdsvis N120 000 og N35 000 per år. Forskjellen mellom naboland og andre land ble dispensert med. Autoriserte Forhandlere kan gi tillatelse til ekstra valuta til en Namibisk bekymring i utlandet, forutsatt at reisegodtgjørelsen senere utføres, ikke overskrider persongrensen for det enkelte år. Ved retur av personen fra utlandet skal tilleggsbeløpet påtegnes i hisher pass. Passasjerkortet skal utstedes i Namibia i reisendes navn for en reise fra Namibia. Utveksling kan ikke leveres mer enn 60 dager før avreisedato. Passasjerbillett og pass må godkjennes. Et skjema A må fylles ut. Maksimalt N5 000 i Namibia Dollar notater kan benyttes av den reisende. Kortene som er oppført nedenfor, er godkjent av Namibia Bank for bruk utenfor det felles valutaområdet. Sørafrikanske kredittkort kan godkjennes av lokale banker. Vi lister her med de autoriserte Namibia-kredittkortene: i) Standardbank Namibia Master Card ii) Namibias Visa-kort Visa-kort iii) Namibias Visa-visittkort iv) Bank Windhoek Visa-kort. d) Omnibus Travel Allowances: Skulle det være nødvendig for ulike ansatte i et selskap å bli sendt til utlandet i virksomheten i løpet av et kalenderår, eventuelt med kort varsel, bør søknad sendes i navnet på det berørte selskapet og ber om et samlet årlig godtgjørelse. 12.1 Studiegodtgjørelse: Namibiske innbyggere som ønsker å studere utenlands på heltid, kan få utenlandsk valuta for å dekke kostnadene for undervisning, vedlikehold og andre tilfeldige utgifter. Mens utbetaling av hele studieavgift kan være tillatt mot produksjon av egnet dokumentasjon, kan en student146-godtgjørelse for vedlikehold og tilfeldige utgifter bli gitt underlagt kravene. Personer som har gitt de nevnte fasilitetene, kan hver for seg få reiseavgift på N40 000 (N80 000 ved ledsaget av ektefelle) per år for reiseutgifter i ferieperioder. Studieavgift på opptil N130 000 per år kan tillates en student eller N240 000 per år for studenter ledsaget av en ektefelle som ikke studerer. 13.1 Betalingsdato: Namibia Bank er generelt ikke villig til å levere utenlandsk valuta ved betaling av import før forsendelsesdatoen eller forsendelse av den relative varen til Namibia. Betaling med hensyn til import kan imidlertid gjøres mot presentasjon til autoriserte forhandlere av transportdokumentasjon og fakturaer. 13.2 Importtillatelser: Andre varer enn de som krever en gyldig importtillatelse som fremgår av listen offentliggjort i Regjeringens regelverk, kan importeres uten importtillatelse. Importtillatelser utstedes av Nærings - og handelsdepartementet. Ansvaret hviler for øyeblikket hos autorisert forhandler for å sikre at en deksjonsimporttillatelse er tilgjengelig eller ikke er nødvendig før du etablerer brev, stiller inn betalinger eller inngår terminskontrakter. 13.3 Forskuddsbetalinger: 33,3 av fabrikkkostnaden for kapitalkostnader som tilbys: i) Dokumentasjon er utstedt ii) at bestillingen ellers ville bli nektet iii) at det er normalt i den aktuelle handel. 13.4 Bevis for import: i) Innskriftsregninger Innskriftsregistreringer viser at varen, som angitt på fakturaen, har angitt Namibia. Fakskopier, fotokopier, etc. er akseptable som dokumentasjonsbevis. Tollstemplet må imidlertid være originalt. Uten inntaksregning kan betaling ikke utføres av autoriserte forhandlere. IMPORT PÅ FISKERIFLER: i) Dersom en Namibisk bekymring ønsker å importere et fiskefartøy fra utlandet og betaling utført etter fartøyets ankomst i Namibian Water, kan en autorisert forhandler godkjenne en slik betaling mot produksjon av dokumentasjon Bekreft transaksjonen av bevis for ankomst av lokalt. ii) Skulle det imidlertid være nødvendig med delvis forskuddsbetaling fra oversjøisk leverandør, bør søknaden innleveres til Bank of Namibia, som skal inneholde opplysninger om følgende: a) Memorandumet for avtale om salg av tilbud til kjøp mellom den nautiske importøren og den utenlandske eksportøren . b) Viktig Tillatelse utstedt av Nærings - og handelsdepartementet. c) Faktura som bekrefter verdien av fartøyet. d) Bekreftelse av fartøyet vil bli registrert i Namibias navn ved mottak av kjøpesummen i utlandet. e) Bekreftelse om at forskuddsbetaling er normal i den aktuelle handelen, og at bestillingen ellers ville bli nektet. iii) Full forskuddsbetaling: a) Ved full forskuddsbetaling, er dokumentasjonen som beskrevet ovenfor krevd. Men bør Exchange Control samtykke til slike ordninger da vil vi bare gi kjøpsavdrag til en Escrow-konto hos banken til den utenlandske selgeren. b) Slike midler kan kun frigjøres til selgeren når dokumentasjonen som bekrefter overføring av eierskap til Namibia-saken og Shipping-ruten er innlevert til utenlandsk bank. c) Den lokale autoriserte forhandleren måtte se dokumentarbevis vedrørende senere ankomst av fartøyet og imponere 147Exchange forsynt148 stempel på dokumentene. d) Valutakontrollen bør informeres ved ankomst av fartøy i Namibia Territorial Waters og registret i Namibian Ships Register. 14.1 Eksportdeklarasjoner All eksport, med unntak av de som har vært unntatt administrativt, må støttes av den foreskrevne erklæringen på skjema F178 og NEP, uavhengig av mottakerlandets bestemmelsesland. Dette skjemaet er en vareserklæring som eksporteres til salg i utlandet. Disse skjemaene må fylles ut for all eksport av varer til salgs i utlandet til land utenfor det felles valutaområdet dersom verdien av denne overstiger N 50 000. Den forrige forskjellen mellom land (nabo, etc) ble utelatt. Dette skjemaet er å kontrollere eksporten av varer som ikke er til salgs i utlandet, det vil si til utstillingsformål, midlertidig eksport, for reparasjoner mv. Dette skjemaet skal fylles ut for forsendelser med en forsikringsverdi som overstiger N2 000. 14.4 Eksportør146s forpliktelse i) Å selge varer innen 6 måneder fra forsendelsesdato ii) For å repatriere salget fortsetter innen 6 måneder iii) For å motta betaling i utenlandsk valuta eller i Namibian Dollars fra en ikke-resident konto iv) For å tilby for salg, fortsetter hele utenlandsk valuta innen 30 dager etter periodisering v) For å rapportere skriftlig mangler å selge varene innen 6 måneder eller ikke-kvittering av utenlandsk valuta fortsetter innen den angitte perioden på F178 vi) Eksportørene kan gi stor kreditt til utenlandske importører opptil totalt tolv måneder (i motsetning til til vanlige 6 måneder), forutsatt: Kreditten er nødvendig i den aktuelle handel behovet for å protectcapture eksportmarkedet Namibiske innbyggere har frihet til å søke om Exchange Control (via en Auth orised Dealer) for tillatelse til å inngå transaksjoner som normalt ikke kan tillates av en autorisert forhandler uten spesifikk Exchange Control-godkjenning. Myndigheter gitt av Exchange Control, med mindre annet er tillatt, er bare gyldig i tre måneders skjema for svar på søknad. Derfor, hvor prosjekter vil ta mye lengre tid å konkludere, er det avgjørende å oppgi estimerte start - og sluttdatoer for å unngå forsinkelser i å få forlengelser i denne forbindelse. Side opprettet og betjent av namibweb Opphavsrett 1998-2017 NamibWeb - Den elektroniske guide til Namibia Alle rettigheter reservert Side er sponset av ETS amp namibweb Ansvarsfraskrivelse: Uansett hvor ofte denne siden er oppdatert og nøyaktigheten er sjekket namibweb og ETS vil ikke bli holdt ansvarlig for eventuelle endringer i mening, informasjon, fasiliteter, tjenester, forhold, etc. som tilbys av etableringsoperatørstøtteinformasjon leverandør eller tredjepartForex Trading, Valutahandel: Forex Trading med den ledende Forex Broker. Try Forex Trading med en gratis praksis konto i dag og lære hvordan valuta handelsarbeid. ONASIS Brokers Zambia er en ledende CFD og Forex Trading Broker som tilbyr pålitelig online trading service med faste lave spreads fra 1 pips på store valutaer Islamic accounts, innskudd bonuser og høy innflytelse opp til 500: 1 Forex Trading Services Forex Trading Instruments Traders har en flott mulighet å handle valutaer online ved å velge noen av de leverte verdipapirene på vår handelsplattform. Vennligst sjekk vår komplette liste over handelsinstrumenter andor swaprenter som belastes ikke-islamiske kontoer. Hvorfor Trade med ONASIS ONASIS Brokers tilbyr kunder muligheten til å handle valutaer online med faste lave spreads så lave som 1 pip. ONASIS gir tilpasset innflytelse på forex trading kontoer så høyt som 500: 1 og en lav margin krav på alle omsatte verdipapirer. ONASIS er en straight-through-behandling (STP) megler som betyr at alle dine bestillingsordrer sendes umiddelbart til våre likviditetsleverandører uten forhandlerforstyrrelser i midten (NDD). ONASIS tilbyr handelstjenester over hele verden ONASIS tilbyr detaljhandel forex-tjenester til kunder over hele verden. Vi er veldig stolte av å være av ledende tjenesteleverandører i Indonesia. Malaysia. Nigeria. Sør-Afrika. USA og Egypt. Vår flerspråklige drift og support team er stolte over å kunne tilby deg profesjonelle tjenester på morsmål når som helst du trenger det. Handelsmikro, mini, standard islamske valutakontoer med premium lave spredninger Trade Forex CFDs Online - Kraftige handelsverktøy og kontoer for å møte dine handelsstrategier Handel gull, sølv og råolje ved faste spreads og minimal provisjon Swap-Free Islamic Accounts er tilgjengelig for Lav som 2 pip sprer Forex Trading Broker i Zambia Åpne en forex trading konto med ONASIS Brokers i dag og få en umiddelbar 100 bonus over en 1000 EAs og en annen 1000 Custom indikatorer helt gratis Instant STP-utførelse, garantert bestillingsfylling, ingen sliping, fast 1 pip Sprer Zambia - Forex Trading Services Hvorfor Zambia Traders Velg ONASIS Brokers Minimum nødvendig innskudd er bare 10 Høy ​​innflytelse opptil 500: 1 Skalering og sikring tillatt Lav margin krav Fast lav spreads fra 1 pip Over 40 curreny par verdipapirer Høy kvalitet FX forskningspakke Vanlig makroøkonomiske rapporter 100 instant deposit bonus Tilgang til vår ekspert rådgiver bibliotek Kredittkort E-Money Innskudd Alle forhandlere fra Zambia kan sette inn og trekke sine profitt ved hjelp av store kreditt - og debetkort, Moneybookers, LibertyReserve, cashU og bankoverføringer. Micro, Mini, Standard Islamic Trading Accounts Velg den beste kontoen som samsvarer med dine Forex trading behov. Hvis du er fra Zambia, kan du velge en micro, mini, standard eller til og med islamsk forex trading konto for å handle valutaer og CFDs online. Handel Sølv, Gull, Olje Energier Alle våre kunder fra Zambia kan nyte lavkjøpshandel med over 40 handelsinstrumenter, inkludert sølv, gull, råolje og internasjonale markedsindekser i tillegg til naturgass andre energier. Visste du at ONASIS-forhandlere får en umiddelbar 100 bonus på innskuddene deres Også tilgjengelig i Note: All informasjon på denne siden kan endres. Bruken av dette nettstedet innebærer godkjenning av våre servicevilkår og kundeavtale. Handel med valuta på margen gir høy risiko og kan ikke være egnet for alle investorer. Den høye innflytelsen kan virke mot deg så vel som for deg. Før du bestemmer deg for å handle utenlandsk valuta, bør du nøye vurdere investeringsmålene dine, nivået på erfaring og risikovillighet. Muligheten er at du kan opprettholde et tap av noen eller hele din opprinnelige investering, og derfor bør du ikke investere penger som du ikke har råd til å tape. Du bør være oppmerksom på alle risikoene knyttet til valutahandel og søke råd fra en uavhengig finansiell rådgiver hvis du er i tvil. Meninger uttrykt på onasisforex er de av de enkelte forfattere og representerer ikke nødvendigvis meningen med onasisforex eller dens ledelse. onasisforex har ikke verifisert nøyaktigheten eller grunnlaget for en eventuell påstand eller erklæring fra en uavhengig forfatter: Feil og mangler kan forekomme. Eventuelle meninger, nyheter, undersøkelser, analyser, priser eller annen informasjon på denne nettsiden, av onasisforex, dets ansatte, partnere eller bidragsytere, er gitt som generell markedskommentar og utgjør ikke investeringsrådgivning. onasisforex tar ikke ansvar for tap eller skade, inkludert, men uten begrensning, tap av fortjeneste, som kan oppstå direkte eller indirekte fra bruk av eller tillit til slik informasjon. Tjenestene som tilbys av ONASIS IBC er ikke tilgjengelige for innbyggere i Republikken Kypros, Kuwait-staten og i alle andre jurisdiksjoner var utenlandsk handel ikke tillatt av dine lokale myndigheter. 2007-2014 onasisforex ONASIS IBC presenterer megler fra Swedbank - alle rettigheter reservert ONASIS Brokers Konto Åpningsskjema Takk for din interesse for å åpne en online Forex trading konto hos ONASIS Brokers. Vennligst fyll inn ditt fulle navn og e-postadresse for å fullføre registreringen. 8250 Sør-Afrika Exchange Control Regulations Sør-Afrika Exchange Control Regulations Selv om det ikke er unikt for Sør-Afrika, opererer svært få land nå et system for kontroll (valutakontrollregler) over pengebevegelse inn og ut av landet (valutaveksling). Sør-Afrika Exchange Control Regulations 8216control8217 pengestrømmen både inn og ut av Sør-Afrika. De påvirker hver transaksjon, uansett hvilken mengde rand blir overført og hvem avsenderen eller mottakeren av pengene er. Reserve Bank of South Africa kontrollerer og overvåker all kapital i 8211 og utganger. Reservebanken utpeker makt til såkalte autoriserte forhandlere som overvåker og regulerer markedet på deres vegne. Valutahandelsselskaper. som oss selv, vil handle via disse autoriserte forhandlerne, men på grunn av effekten av overføringsoverføringer, kan vi tilby bedre priser og ikke trenger å betale gebyr for overføring av penger. Nøkkelpunkter i Sør-Afrika valutakontrollregler Det gjelder for alle transaksjoner uansett størrelsen. Ingen innbygger kan påvirke overføring uten forhåndsgodkjenning. Ingen selskap eller juridisk person kan foreta overføring uten forhåndsgodkjenning. Kun autoriserte forhandlere har lov til å foreta en valutaoverføring. Utenbetalinger kan kun gjøres av tillatte grunner og under betingelser som er godkjent av autoriserte forhandlere på vegne av Reserve Bank. Alle utbetalinger til utenlandske parter må rapporteres til Reserve Bank. Det er fastsatte beløp for personlige overføringer i form av kvoter som må overholdes. Hvordan påvirker valutakontrollreglene meg For enkeltpersoner dikterer de sørafrikanske valutakontrollreglene hvor mye og under hvilke omstendigheter du kan overføre penger ut av Sør-Afrika. Det bør bemerkes at valutakontrollreglene gjelder for innbyggere i Sør-Afrika, ikke borgere eller fastboende innehavere. Derfor, hvis du regnes som bosatt for valutakontroll, er de gjeldende for deg. Residency er definert på en rekke forskjellige måter, og ekspertuttalelse om forholdene dine bør søkes fra et selskap som vår. Tillatte grunner til overføringer i utlandet er: Monetære gaver og lån. Bidrag til misjonærer. Vedlikeholdsoverføringer. Reisepenger. Studie godtgjørelse. R 1 million utenlandsk kapitalgodtgjørelse. R10 millioner individuell kapitalgodtgjørelse. For bedrifter må eventuelle betalinger som må gjøres til utenlandsk part dekkes av forskriften. Lignende i forhold til personlige overføringer i utlandet er det nødvendig for bedrifter å begrunne hvorfor de må overføre penger til en utenlandsk part og søke godkjenning fra Reservebanken eller hvor autorisert forhandler er bemyndiget. Exchange Control Regulations dekker alle betalinger og investeringer i utlandet laget av et selskap, og lån laget av utenlandske investorer til en bosatt i Sør-Afrika. Valutakontrollreglene er dybdegående og komplekse, du kan lese dem fullt ut her. De forandrer seg hele tiden, og etterlevelse er avgjørende. La Inkompass være din guide gjennom labyrinten for valutakontrollregler ved å ringe oss (27) 21 424 2936 eller emaile oss her.

No comments:

Post a Comment